5 minit...

Otak ditekan, angin dikeluarkan.

Berpusu-pusu akal berbelit, memerah urat-urat akal.

Lega hati senyuman dipaparkan, melihat nota-nota kecil di telefon bimbit ku.

Munculnya rupa, kotak kecil terpampang.

Wajah mu kecil terpacul.

Cukup tenang hati gembira.

Kerana lima minit ini.

Terlalu singkat.

Tetapi tidak singkat ceritera kita ini.

4 minit hanya baki waktu.

Sebelum berangkat kaki ini

Demi sebuku cita-cita besar untuk menyusun bongkah-bongkah rumah tangga.

Kini berbaki 3 minit.

Tetapi hujung mata pandang tinggal 2 minit.

Sungguh laju waktu membunuh setiap zarah-zarah saat ini.

Detik tidak lagi kelihatan,

Tetapi rasa sayang tetap berbentuk fizikal.

Aku boleh sentuh.

Aku boleh rasa.

Aku boleh bau.

Ia tenang.

Ia adalah satu titik berhenti aku.

Kini satu minit ia akan berakhir.

Cukup waktu ini untuk kita berdua?


Aku akan pastikan satu hari nanti, lima minit ini bertukar menjadi lima abad untuk kita bersama.

Tiada ulasan:

Popular Posts

Labels