Sayap...

Ini dunia manusia halus, bukan bunian dan bukan Al-hin..

Tanpa kuasaNya tidak akan aku rasa badan ini bersayap, tanpa kuasaNya tidak akan ku rasa kegembiraan ini.

Tanpa catitan dariNya tidak akan ku diketemukan dengan kamu.

Tanpa masalah aku ini, tidak akan kau muncul dalam hidup aku.

Tanpa tangan yang membina taman ditempat pertemuan kita pasti kau tidak akan hadir dalam hidup aku.

Tanpa manusia yang mencipta jalur lebar, pasti aku tidak akan tahu kewujudan mu.

Mereka itulah yang membina sayap aku...

Terbangnya aku kerana kewujudan mu...

Sekilas pandang kau adalah keindahan dunia, jikalau ditatap pasti tenang akan tiba.

Tegak kau berdiri kukuh bumi ini bergetar.

Bukan bumi mereka, tetapi bumi aku.

Dunia aku!

Mengapa tidak kau hadir dalam hidup aku dahulu?

Kerana kita perlu kenal erti kehidupan...

Erti bertapa pentingnya untuk hidup bersama...

Bukan untuk memijak diantara satu sama lain...

Bukan untuk mengarah diantara satu sama lain...

Hidup ini punya jari dan telapak tangan.

Tanpa jari tidak mampu digenggam.

Tanpa telapak masakan pula mampu menadah.

Terima kasih...

Kerana kau tetap berdiri sebelah ku.

Tiada ulasan:

Popular Posts

Labels