Kami..

Berdua kami melalui pelbagai derita hidup,

Mungkin dahulu itu bukan jodoh kami..

Berdua kami menempuh pahit duka,

Mungkin dahulu itu bukan gula untuk kami..

Berdua kami menyayangi manusia lain,

Mungkin dahulu itu bukan cinta kami.

Tiada henti kami menyatakan perasaan ini.

Ia tidak pernah padam,

Sedang tidur pun dia masih senyum.

Mata ini terlalu indah untuk menatap wajah dia.

Setiap manusia yang kami hadap,

Tidak putus senyuman yang kami terima,

Kerana aku adalah manusia biasa yang senantiasa menyayangi kau.

Mungkin aku tidak sehebat manusia lain yang telah mendirikan objek-objek yang di cop sebagai keindahan dunia.

Tetapi catitan ini menjadi satu hasil tangan aku untuk kau.

Bukan mudah untuk kau hidup dalam keadaan begini, hadir aku untuk membuatkan kau gembira semula.

Kau tidak layak untuk hidup dalam kegelapan.

Malam itu bukan sial untuk kau.

Ia adalah keindahan dunia yang diselaputkan dengan sinar bulan yang terang!

Siang itu bukan terik untuk kau.

Ia adalah keindahan dunia yang disinarkan dengan matahari yang tidak henti menerangkan hari kau!

Mungkin kau adalah jodoh aku.

Aku akan kejar dia, ambil ini sebagai janji aku.

Mereka mungkin cuba untuk mengasingkan kita, tetapi takdir Tuhan itu lebih hebat dari kemahuan mereka.

Aku akan tetap akan mebimbing kau hingga nafas terakhir aku.

***

Anak kecil aku akan aku pastikan mereka hidup dengan penuh kasih sayang aku.

Itu janji aku.

Tiada ulasan:

Popular Posts

Labels