Pupusnya hari semalam...

Kita mungkin alpa, atau kita mungkin hanyut dicengkam dengan amarah.

Mungkin ada sesetengah dari kita, takut untuk meluahkan apa sahaja yang terbuku, kerana takut akan kepada kehilangan.

Petang berlabuh beralaskan hujan.

Remuk jiwa.

Serabut akal.

Gelap mata.

Menanti dinding-dinding kenyal untuk ditakik!

Tapi membisu seribu bahasa. Ditolaknya manusia yang dia sayang.

Tertinggal terkapai-kapai tanpa persoalan.

Cuba diteka apa yang terbuku, hampa tidak mampu untuk menekanya.

Cuba dikalis setiap soalan, mujur aku tidak diteriaknya.

Cuba disenyap, aku yang gundah.

Tetap mahu dakap dia dalam apa jua situasi.

Tidak mampu aku lepaskan begitu sahaja, tidak mungkin untuk kali ini.

Aku tidak mahu ia pergi begitu sahaja.

Aku tidak mahu hari ini berakhir tanpa jawapan yang nyata.

Dia merangkap permaisuri, tidak mungkin kerajaan ini runtuh dengan sekelip mata.

Mungkin khilaf aku yang lepas?

Mungkin aku kurang beri perhatian pada dia?

Argh!!

Terlalu banyak persoalan yang aku sendiri tidak tahu mana pangkalnya.

Tetapi...

Ia tidak mengakhirkan segala ceritera yang kami sudah catitkan!

Ia tidak akan hancur begitu sahaja,

Kerana kasih sayang ini lebih kuat dari tembok besar cina!

Kerana kasih sayang ini lebih tersergam indah dari Taj Mahal!

Kerana setengah mati..

Aku..

Merindukan mu..

Tiada ulasan:

Popular Posts

Labels