Selingkuh jari ini...

Dahulu aku pernah letak jauh dari bucu bumi,
Dahulu aku pernah hancur,
Dahulu aku pernah hidup dalam kesunyian,
Dahulu aku pernah hidup dalam kegelapan,
Dahulu aku pernah hidup keseorangan,
Dahulu aku pernah menjerit meminta pertolongan,

Dahulu aku..

Tetapi apakah kau?

Mahu letak aku jauh dari bucu bumi?
Mahu lihat aku hancur kembali?
Mahu biarkan aku hidup keseorangan?
Mahu biarkan aku menjerit meminta pertolongan?

Tetapi kenapa kau?

Biarkan aku terkontang kanting tanpa khabar berita?
Biarkan aku berada ditangga terakhir dalam kepentingan hidup kau?
Biarkan aku fikir dengan bebasnya?
Biarkan aku tidak punya jasad untuk dipeluk?

Tetapi kenapa aku?

Kosong tatkala ini.
Kaku membatu menanti kau?
Terasa sungguh jauh.
Terasa aku tidak penting lagi?

Apakah aku perlu kembali kedalam bilik gelap aku?

Kembali menghulur tangan untuk dicapai?

Noktah.

Tiada ulasan:

Popular Posts

Labels