Selama-lamanya.

Definisi "Forever Yours"

Pertama kali, aku menatap raut wajah kau pada tanggal 24 Mac 2013, secara nyata ia membawa seribu perubahan didalam hidup aku. Ia ibarat satu renjatan yang melampaui akal seseorang manusia, ia rasa seperti terbang tanpa sayap, ia rasa seperti jatuh tanpa rasa sakit, ia seperti berjalan tanpa kaki, ia rasa seperti bernafas tanpa angin, ia rasa seperti mandi tanpa air, ia rasa seperti minum tanpa air, ia rasa seperti beperluh tanpa peluh, ia rasa gugup tanpa menggeletar, ia rasa seperti senyum tanpa batas lirikan bibir, ia rasa seperti dilanggar tanpa rasa sakit, ia seperti luka tanpa darah.

Logika akal tidak lagi dianggap satu fakta atau perkara solid yang perlu dipeggang mahupun difahami secara mendalam.

Kerana pasti tiada siapa yang faham.

Kalian tidak perlu memahaminya kerana aku simpan rasa ini untuk selama-lamanya. Hanya maut yang boleh mengubur rasa ini. Dan, ia akan dibangkitkan semula tatkala kaki ini melangkah kesyurga, tatkala itu kau adalah bidadari syurga aku.

Bertapa pedih hentakkan hanyalah sandiwara dunia yang aku tahu ia sementara, pasti yang kekal tiada kesakitan hidup yang penuh pancaroba ini.

Kerana aku tahu kaki ini akan tegap/kukuh/tidak goyang berdiri disamping kau.

Aku tidak pinta yang bukan-bukan,

Hanya..

Jagalah diri aku sebaik mungkin, kerana kau akan merasakan satu kehidupan yang penuh dengan kasih sayang yang tidak mampu dicapai oleh akal kau.

Kerana...

Aku hanya satu.

Tiada ulasan:

Popular Posts

Labels