Jangan pernah...

Jangan pernah...

Kau berubah,
Kau berlalu pergi,
Kau hilang begitu sahaja.

Jikalau kau tiada lagi, maka sudah tiba waktunya aku berlalu pergi, cuba kau cucuk emosi aku. Pasti menitis air mata ini, pasti! Aku pasti!

Tak tahu sebabnya, ia bergelombang. Tapi aku pasti itu adalah kasih sayang yang datang dengan deras, melanggar pelusuk jiwa dan raga aku.

Kata-kata itu lemah, tapi aku tetap lemas dalam kata-kata mu, aku tetap bernyawa dalam dakapan mu, aku tetap selesa walau tidak bernafas.

Jangan pernah...

Kau lepaskan tangan aku,
Kau lepaskan peluk mu,
Kau lepaskan cinta mu.

Cerita ini masih awal, masih putih, titis hujan belum membebankan dan merobek kertas ini. Aku masih melakar ceritera ini.

Ia masih manis, ia walaupun kita telah lalui pelbagai derita, berasingan itu pasti.

Kadang-kala aku tidak faham mengapa kau lalui semua itu.

Dan,

Kadang-kala aku tidak faham apa yang aku telah lalui.

Tetapi aku pasti tiada detik itam sebegitu rupa akan diulangi oleh manusia yang bernama Azrul.

Tetapi aku pasti tangan ini tidak akan melonggarkan dakapan ini.

Dan,

Aku tidak akan berlalu pergi selagi kau bernafas.

Itu pasti...

Kali ini aku telah terbang tinggi.

Menggapai bintang dilangit.

Tiada lagi hentakkan deras ke bumi oleh manusia ketiga, mungkin percubaan itu ada.

Tetapi pasti tangan ini kuat memeluk langit kita!

Tidak jatuh!

Aku tidak akan terhempas!

Akan aku tarik kau keluar dari derita hidup mu, titisan air mata kau terlalu bernilai. Jangan kau tangisi masa silam mu, aku ada disamping mu.

Dahulu kau tidak bernyawa,

Dan

Benarkan aku kongsi nyawa ku...

Hingga akhir hayat mu.

Tiada ulasan:

Popular Posts

Labels