Berdenyut...

Tengah hari...

Ia datang ibarat ribut, menghempas setiap urat saraf kepala ini, mual perut, bingit kepala ibarat bumi terbelah!

Oh!

Ia sakit, tapi pedih ini dipadam dengan paracetamol, sejenak ia begegar aku mengalah terhenti setiap langkah-langkah yang ada.

Perit bumi ini aku sedang hadapi, ia tidak seperit apa yang telah aku lalui, ya Allah...

Maafkan aku..

Aku khilaf, aku hina, aku terlalu lemah dengan dunia mu.

Aku tidak mampu bergerak. Ingin aku tadah mengemis dari mu.

Jangan hilangkan perasaan ini, ia terlalu indah.

Aku tidak mahu ia singgah ibarat angin pagi yg menanti tengah hari yang membunuh!

Ah!

Aku tahu dia dan mereka adalah kesempurnaan hidup.

Aku!

Tidak punyai apa, apa yang aku ada hanyalah segumpal hati yang kecil.

Punya naluri yang sangat peka, kadang-kala diri ini rimas dengan naluri ini.

Ia banyak kali membunuh perasaan ini.

Jangan kali ini ia datang untuk menghancurkan lagi dunia aku.

Cukup!

Cukuplah!!

Biarkan aku hidup dengan dia, walaupun ia masih samar.

Kerana ceritera ini masih mentah.

Aku telah sambut mereka...

Biarkan ia berkubur bersama-sama dengan aku...

Kerana aku mahu dunia ini adil dengan aku untuk seketika..

Wahai Tuhan..

Hentikan seketika denyutan kepala ini, nadi-nadi ini.

Tidurkan aku untuk seketika..

Kerana..

Aku hanya mahu..

dia..

dan..

maafkan aku..

jika aku hanya memisahkan kau dengan darah mu untuk seketika..

kerana..

erti tanggung jawab ini..

bukan untuk aku dan kau..

mungkin untuk yang lain..

Tuhan..

Hentikanlah untuk seketika..

Biarlah jantung ini henti untuk seketika..

hentikan dari darah menghinggap kepala ini..

Aku penat...

Dengan setiap denyutan...

Yang ada dikepala ini..

Tuhan...

Rehatkan aku...

Yang benar,
Aku adalah hambamu ya Allah.

Tiada ulasan:

Popular Posts

Labels