Penghujung ceritera...

Kasih yang dahulu, tidak pernah tercapai.

Tapi tidak lagi!

Tangan yang lembut, kecil, penuh dengan haba kasih sayang.

Oh! Tidak lupa juga punya tahi lalat yg manis melekat di persekitaran tangan itu.

Setiap peluk erat tangan itu, muka beliau seperti memikirkan sesuatu, mungkin masa depan dengan ku?

Dahulunya penuh dengan herdik, kini penuh dengan kelembutan..

kadang kala aku hanyut dilautan!

Sendirian aku mati dalam keenakkan bersama dengan nya.

Adakala aku senyap, tetapi dia tidak pernah henti megembirakan hati aku.

Dakapan dia sudah cukup buat aku lebur ibarat lilin dimamah api-api bumi.

Telapak tanganya cukup unik untuk disentuh!

Aku tidak mungkin akan mati keseorangan, aku mungkin tidak akan lemas dalam kegelapan lagi.

Cuma menunggu waktu yang sesuai untuk bersama-sama selamanya.

Tidak pernah doa ini terputus, semoga diterima olehNya.

Itu sahaja aku mampu selain dari usaha untuk merapatkan dunia kau dan aku!

Langkah demi langkah di aturkan, aku mungkin akan tersadung, mohon kau menyambut aku dengan kasih sayang yang ada.

Aku tidak pinta lebih apa yang kau mampu berikan.

Kerana aku juga manusia biasa, punya khilaf.

Begitu juga kau, tetapi aku tidak akan mengalah dalam menyayangi mu.

Agak kalut bahasa ini, penuh bunga-bunga.

Tidak boleh dinafikan aku dilamun cinta.

Cuma cinta aku tetap punya nafsu makan.

Cuma cinta aku tetap basah tatkala badan ini direndam.

Aku bukan remaja-remaja monyet!

Kini tiba masanya untuk tetapkan segala-galanya, kau kenalilah diri aku ini, kenali keburukan aku ini.

Semoga kau tidak berganjak dari posisi asal kau.

Kerana aku pasti akan dakap kau hingga kau lemas bersama dunia aku!

Al-kisah,

Seorang permaisuri berjaya merobohkan kerajaan jiwa aku!

Oi! Ia sudah hancur,

Kutiplah ia,

Bawa ia pergi bersamamu.

Tiada ulasan:

Popular Posts

Labels